A weboldal tervezést egyszerűen azért nem a weboldal megtervezésével kezdjük, mert valójában nem weboldalra van szükségünk. Hanem mire is? Ismertségre? Pénzre?
Ha nem járok messze az igazságtól, még a ceruzád kihegyezése előtt tudnod kell, hogy pontosan mi a célod! Sokat eladni, sok pénzért, ez eddig eléggé magától értetődő, na de először is:
kinek?
A kérdés azért fontos, mert egyszerre mindenkinek nem tudsz eladni ugyanazon a módon. Csak egy példa: Ha az asztal körül ül egy nagymama, egy kismama, egy motoros futár meg egy üzletember, egy nyomorult tollat sem tudsz eladni mindenkinek ugyanazzal a szöveggel. A nagymamát az fogja érdekelni, hogy feltűnő színű, könnyen megtalálható legyen, a kismamát az, hogy ne legyen túl mérgező a tintája, ha a gyerek véletlenül megrágná, a futárt, hogy erős legyen rajta a csíptető…
El kell dönteni, hogy ki a célközönség, és mi jellemző rá. Milyen problémák foglalkoztatják, milyenek a lehetőségei, stb., stb. Ha nagyon pontosan akarsz célozni, meghatározhatsz egy szűkebb kört is, az ideális vevőkét!
Bizonyos esetekben az is problémát okozhat, hogy aki a kommunikációd fogadja, nem egyezik meg a döntéshozóval: A család azért megy be a McDonald’s-ba, mert a gyereknek ajándék játék kell, anya rendeli meg a kaját, mert ő tudja, ki mit szeret, és apa fizeti ki. (Hogy miért apa? Jó kérdés!)
Szerinted is fontos lehet ezeket a kérdéseket körüljárni?
Te körüljártad már?
Biztosan!
De ha úgy érzed, hogy ezt a pár gondolatot elolvasva pontosabban is tudnál célozni, szívesen segítek!
{jcomments off}
Persze. Segítünk.
Bízunk benne, hogy ezzel a blog bejegyzéssel is tudtunk használható gondolatokat adni. Ha elakadnál a megvalósításban - vagy egyszerűen csak kényelmesebb Neked úgy, szívesen megcsináljuk mi.Keress bátran!