Sokkal többről van szó, mint az újévi fogadalmaidról. Biztos vagyok benne, hogy Neked is van néhány, amit már többször is megfogadtál, de még mindig nem fogytál eleget, és lehet, hogy a cigiről sem sikerült még lemondani. De hidd el, teljesen mindegy, mikor tűzöl ki egy célt: Ha nem éred el, az akkor is kudarc, ha nem Újévkor határoztad el.
Mit mondtál a családodnak, amikor elkezdted a vállalkozást?
Egy év, és vége a hajtásnak? Aztán lett belőle kettő? (Már tíz?) OK, tíz, de most már tényleg csak egy kicsi van hátra és itt a Kánaán! Ha pedig le akarjuk rövidíteni, nem kell mást csinálni, csak egy kicsit még keményebben, egy kicsit még többet kell dolgozni, csak egy átmeneti időszakra…
Ha próbáltad ezt így elmondani a feleségednek/férjednek, ha nem, szerintem szinte hallod a füledben ahogy visszakérdez: „Normális vagy?!?”
Hidd el igaza van, nincs értelme azt a pénzt hajszolni, amit nincs időd elkölteni. Neked nem nagy pénz kell, hanem jó pénz. Utóbbira épp az jellemző, hogy a megkeresése mellett a kényelmes elköltésére is marad időd. Az egész családnak a cégnek Te vagy a motorja, ha túlterheled és leégeted magad, borul minden, amiért dolgoztál!
100 célból 96 nem valósul meg, 100 cégből nagyjából ennyi marad fenn 3 éven túl is
Miért?
Nem azért, mert nem vagyunk elég spirituális alkat ahhoz, hogy vizualizáljuk, olyan erővel, hogy azt az Univerzum kezét-lábát törve elénk rakja.
Azért van a vizualizálásnak egy szintje, ameddig el kell jutnod, ez pedig a tervezés: írd le, hogyan fogod elérni. Minél pontosabb tervet készítesz, annál világosabban látod, hogy mit kell tenned az eléréséhez. A legtöbb cél idáig sem jut el, ez az egyik fő oka a kudarcnak.
A másik, hogy a megtervezett tevékenységekhez nem rendelünk hozzá erőforrásokat, hogy csak egyet említsek közülük, az időt. Bármilyen zseniális tervet szőttél is, ha nincs elkülönítve idő a megvalósításához, sosem lesz belőle semmi.
Lehetne hosszan folytatni a cél-tervezés témakörét, de itt álljunk meg egy kicsit: Ha már most is túl vagy terhelve, honnan lesz elkülöníthető időd bármilyen új célra?
Egészen másképp kell csinálnod
Először is be kell látnod, hogy a túlterheléseden kívül az egyetlen dolog állandó a környezetedben: a változás. Ha nem különítesz el időt arra, hogy folyamatosan fejleszd a céged, le fogsz maradni, mert ez a változás egyre tapinthatóbb, egyre gyorsabb. Ha nem követed le a működéseddel, a túlterhelésed csak tovább nő, ha többet vagy csak ugyanannyit akarsz produkálni.
Ezért a fejlesztésre elkülönített idő nem luxus, hanem a fennmaradás alapfeltétele. Ha igazán jót akarsz a cégednek, állandó fejlesztési üzemmódra kapcsolod, és nem lepődsz meg azon, hogy akár félévente új kampányt, új weboldalt kell csinálnod.
Rendszert kell építened
Ahogy rávetted magad a fejlesztésre, már kezdhetsz is rendszereket építeni, amire csak lehet. Szervezd ki a munkád emberekre, automatizmusokra. Csökkentsd a terhelésed, és dolgozz minél többet a cégeden, ne a cégedben! Ennek pedig a végső célja éppen az, hogy az egész automatikusan működik.
Nincs még túl nagy csapatod? Akkor építs online automatizmusokat, amik behozzák az embereket a rendszeredbe, és ekadnak nekik, de legalább érdeklődővé teszik őket. Attól függően, hogy mi a terméked, szolgáltatásod, ez akár 100%-ban is automatizálhatja az eladásod.
Van viszont valami a cégeddel kapcsolatban, ami teljesen független attól, hogy mi a profilja: azért van, hogy eladjon valamit. Ha a marketing nem működik, ha nincs eladás, nincs értelme a cégnek sem. Amikor a marketinget, az eladást automatizáltad, a termelést a szolgáltatást már sokkal könnyebb lesz, különösen azért, mert lesz miből.
Hát vágj bele, és tűzz ki célul egy élhetőbb életet, amiben jut időd mindenre, amiért eddig dolgoztál – nagy öröm lesz számomra, ha ebben segíteni tudlak Téged!
Persze. Segítünk.
Bízunk benne, hogy ezzel a blog bejegyzéssel is tudtunk használható gondolatokat adni. Ha elakadnál a megvalósításban - vagy egyszerűen csak kényelmesebb Neked úgy, szívesen megcsináljuk mi.Keress bátran!