Akkor az első dolog, amit látnod kell, hogy az a közvetlen értékesítés, ami a potenciális érdeklődőknek megmutatja a terméked, és azonnal vevőt csinál belőlük, már a múlté. Ez rossz hír, mert így lenne a leggyorsabb…
De minekutána a reklámszmog a maximumon, a vevőjelöltek bizalma az azonnali vásárláshoz viszont a minimumon van, első lépésben nem vevőket csinálunk, hanem elérhető érdeklődőket. Majd addig építjük bennük a bizalmat irányunkban, amíg ők úgy nem döntenek, hogy vásárolnak tőlünk. Amire persze igyekszünk mi is ürügyet adni időnként, egy-egy visszautasíthatatlanra fent ajánlattal…
Röviden szólva először listát építünk, majd a bizalmat, és csak ezek után kampányokat. Ezek „A” lépések — és van itt még néhány irányelv, amelyek szintén egymásra épülnek:
Nem gyorsan akarunk meggazdagodni, hanem nagyon. Ezért igyekszünk rendszereket létrehozni, amelyek előbb vagy utóbb, de biztosan hozzák a pénzt. Lehetőség szerint automatizáljuk a folyamatokat, mert az idő azért mégiscsak kevés. A felépítésük lépésről lépésre, konkrét mérések alapján, az ötletek folyamatos beépítésével és szelektálásával történik: Nem „kreatívkodunk” össze-vissza, mindig azon a ponton dolgozunk, ahol a folyamatunk el van akadva, vagy a legrosszabbul teljesít.
Ha rá akarsz kapcsolni, két irányban is elindulhatunk:
A. Elindulhatunk a mennyiség irányába, ami a lista nagyságára alapoz. Olyan számban érjük el az érdeklődőket, hogy egy rosszabb kommunikációval is eredményre jussunk a „nagy számok törvénye” alapján.
B. Elindulhatunk a minőség irányába, ami a hatékonyságra alapoz. Igyekszünk minél gyorsabban megtalálni a folyamatunk gyenge pontjait, és „akadálymentesíteni” azt, hogy ugyanannyi érdeklődőből több vevőt csináljon.
Én azt javaslom, hogy csináljuk mind a kettőt, és minden mást is használjunk fel, amit eddig elolvastál!
Tehát
0. Gondold végig, amit leírtam,
és addig ne lépj tovább, amíg nem tisztult le Benned, hogy mit miért csinálunk, hol és hová tartunk. Ha elakadsz, kérdezz. Őszintén szólva nincs másik elképzelésem, hogyan segíthetnék Neked most eladni…
1. Építsd a listád!
A lista ma a legnagyobb érték a cégedben, amit csak felhalmozhatsz: Ha egy érdeklődődnek vagy vevődnek megvan a címe, élete végéig tudsz neki eladni, nem baj, ha most azonnal nem sikerül.
2. Rendszeresen írj nekik!
Ne untasd őket az állandó akcióiddal,tartsd észben, hogy bizalmat építesz. Ha szakértőjévé válsz a területednek a szemükben, már kevésbé fogja őket érdekelni, mennyiért adod!
3. Elemezz és fejlessz!
Szánjunk időt arra, hogy átnézzük a statisztikád, és javítsuk a működésed. Holnap egyetlen okból tudsz többet eladni, mint ma: ha jobban csinálod. Mitől csinálnád holnap jobban, ha ma nem tanulsz a hibáidból, és nem fejlesztesz?
Ha bevételt akarsz (MOST), fogadj el egy baráti tanácsot:
Ha valamit tényleg akarsz, ne tegyél bele időt. Addig csináld, amíg el nem éred. Lehet, hogy egy pillanat, lehet, hogy egy év — engedd meg neki. De azt nem, hogy ne teljesüljön!!
Mert ha egy napon feláll a vevőszerző rendszered, sokkal édesebb gondok köszöntenek Rád! Csak azon kell majd törnöd a fejed, hogy a fenébe szolgálj ki ennyi vevőt?!?
Persze. Segítünk.
Bízunk benne, hogy ezzel a blog bejegyzéssel is tudtunk használható gondolatokat adni. Ha elakadnál a megvalósításban - vagy egyszerűen csak kényelmesebb Neked úgy, szívesen megcsináljuk mi.Keress bátran!