{jcomments off}Az ember általában a kályhától indul el, megpróbálja maga megcsinálni, amit akar. Megnézi az eredményt, és amikor látja, hogy amit tud, nem elég, akkor segítséget kér. Az online marketing egy ugyanolyan szakma, mint mondjuk a festőé, és velem is előfordult már, hogy megpróbáltam kifesteni a lakásom. Egyszer. Azóta tudom, hogy nem ez a megoldás.
Te mennyit költöttél már a céged marketingjére szakmai támogatás nélkül?
Ebből mennyi térült meg mérhetően?
Tudom, hogy ha sokkal többet költhettél volna, most nem tartanál itt, de most az arányokat gondold át! A kis pénz lehet, hogy kis foci, de itt épp az a csapásirány, hogy kis pénzből (ugyanabból pénzből) hozzunk ki nagyobb focit, ezt hívnánk fejlődésnek: Nem az a kérdés, hogy mennyit költesz el, hanem az, hogy annak hány százaléka hasznosul, és főként az, ma mennyivel hasznosul több, mint tegnap.
Mennyit költöttél el teljesen feleslegesen a céged marketingjére?
Mennyi ment el végül bukásra ítélt próbálkozásokra?
Nyilván nem volt teljesen hasztalan egy sem, hiszen biztosan tanultál belőle. Az én javadalmazásom meg az eddig kifizetett tanulópénz között viszont van egy fontos különbség: Bár nekem előre fizetsz, Te döntesz úgy, hogy ki akarod fizetni. Az utóbbinál utólag jössz rá, ha egyáltalán rájössz, mit kellett volna másképp csinálni, de akkorra a pénz már elment, anélkül, hogy ezt Te akartad volna így.
Mennyi pénzed van még arra, hogy csak a saját károdon tanulj?
Meddig szándékozol még „spórolni” azon, hogy nem kérsz segítséget?
Ami engem illet, már nem akarok megtanulni falat festeni. Rábízom arra, aki ért hozzá, én meg inkább olyan dolgokat tanulok meg, amivel a saját munkám tudom még jobban végezni.
Így Te is jobban jársz — már ha úgy döntesz, hogy tőlem kérsz segítséget…