Két hét után is minden nap tornával kezdesz, és kitartóan diétázol? (…Iszol rendesen?) Tudod, hogy pontosan mit kell ma estig megtenned, hogy év végéig pontosan az történhessen, amit elhatároztál?
Ha nem határoztál el semmit, nyilván nem fogsz csalódni, de biztos vagyok benne, hogy Te inkább az a fajta vagy, aki nem bízza a véletlenre.
Akkor mi az oka annak, hogy még mindig olvasod ezt az írást?
A kitartásoddal ezek szerint nincs baj, még mindig akarod a célt, de valami mégsem kerek…
Egy vállalkozással kapcsolatban — bármi is a célja — a problémát az okozza, hogy nincs elég vevő. Azért nincs elég vevő, mert nincs pénz a marketingre, és idő sincs, hogy magad csináld.
Ha mégis van valamennyi időd, nem értesz hozzá eléggé, ezért még kevesebb pénzed marad, mert rosszul költöd el (hiper-kedvezményes újsághirdetésre, 90%-os kedvezménnyel vásárolt, és ugyanúgy 0 Ft bevételt hozó TV reklámra, stb.).
Így még többet kell dolgoznod, hogy pótold a veszteséget, még kevesebb időd/pénzed marad vevőszerzésre, és még kevesebb vevőd lesz, és…
Hogy lehet ebből kimászni?
A sok kínálkozó recept közül most azzal szolgálnék, ami nekem is működik:
Az első lépés, hogy legyél hajlandó ránézni erre a problémára, úgy ahogy van. Nem tudom, hogy a Te nézőpontodból hogy néz ki, de abban biztos vagyok, hogy amíg nem nézel rá, addig megoldani sem fogod.
Persze, megteheted, hogy most abbahgyod az olvasást, és csinálod tovább, úgy ahogy eddig — én is sokszor beleestem már ebbe a hibába, és valószínűleg ezután is el fogom követni, ezért nem kárhoztatlak érte…
A második lépés (köszönöm, hogy tovább olvasol), hogy megtervezed a megoldást. Ha már most is van terved, pontosítsd. Amikor egy új feladat kerül eléd, egy telefonhívás, egy mail vagy bármi, azonnal illeszd bele a tervbe. „Újratervezés!” Csak pár pillanat az egész, különösen, ha nem papíron, hanem egy képernyőn mozgatod a feladatokat.
Harmadik lépés:Hajtsd végre, amit elterveztél! Egyszerűnek tűnik, és az is. Ha szerinted a helyzet ennél bonyolultabb, egyszerűsítsd erre a szintre. Ha minden benne van a tervben, mert nem vagy lusta belerakni a megfelelő helyre, akkor vakon követheted a naptárad utasításait, mint egy robot.
Ha még nem csináltad, el sem tudod képzelni, milyen elképesztő eredményekre képes a puszta fegyelem! Már régen sokkal több van már a fejedben a sikerhez szükséges tudásból, a baj az, hogy nem alkalmazod! (Ebben is nagyon hasonlítunk, ezért ne vedd kioktatásnak, inkább lelkesítésnek: Tényleg óriási tartalékaink vannak!)
A negyedik lépés az, hogy ha mégsem haladsz elég jól — és ez mindig igaz marad! — akkor tudd meg, hogy csinálhatnád jobban. Ha a meglévő adatok és a fegyelem nem elég, akkor új adatokra van szükséged.
Ami engem illet, egy ideje nem fáj a szívem minden hangzatos címmel meghirdetett marketing szeminárium után, mert tényleg óriási lemaradásban érzem magam az eddig megszerzett adatok alkalmazása terén. Másrészt arra jöttem rá, hogy ezek a képzések sokszor nem is a megkapott információkkal segítettek, hanem a lendülettel, a lelkesedéssel, ami szintén nélkülözhetetlen, viszont magam is elő tudok állítani (nem mindig könnyen, de ebbe most nem mennék bele).
Ami viszont az hiányzó adatokat illeti, jobb, ha nem fizetsz be egyetlen információért egy egész tanfolyamra!
Jobban teszed, ha felhívsz, egy adat nem kerül semmibe…
(Ísmered, amikor a skót megkérdi a kutast, hogy mennyibe kerül egy csepp benzin? Semmibe? Akkor csepegtesse tele…)
{jcomments off}
Persze. Segítünk.
Bízunk benne, hogy ezzel a blog bejegyzéssel is tudtunk használható gondolatokat adni. Ha elakadnál a megvalósításban - vagy egyszerűen csak kényelmesebb Neked úgy, szívesen megcsináljuk mi.Keress bátran!