Pénzért… Hát persze! De most tegyük félre a tréfát, és fogalmazzuk pontosabban a kérdést!
Mi motiválja a vevőidet arra, hogy Tőled vásároljanak?
A válasz persze lehet ugyanaz: a pénz miatt, vagyis azért, mert Te olcsóbban adod. Tény, hogy mostanában nem megy magától az üzlet, és az emberek megfontoltabban vásárolnak, de amerre nézel, mást se látsz, csak akciókat és kiárusítást. Tényleg az ár lenne az egyetlen, amivel vonzani tudod a vevőket? Akkor elég nagy bajban vagy! Különösen, ha a konkurenciád is így gondolja, mert a verseny abban merül ki, hogy folyamatosan egymás alá vágtok, és a végén mind kimerültök, mert egyszerűen nem éri meg fillérekért dolgozni… Ha megnézed, a pénz, mint motiváció, elég alacsonyan van a skálán, még ha szemlátomást hegyeket mozgat is meg. Egy példa: Te vettél már azért valamit azért mert valamilyen személyes előnyöd származott belőle? (Természetesen az áron felül.) Ha vannak erre példáid, használd őket arra, hogy a saját vevőidet meggyőzd azzal, hogy valamilyen személyes előnyhöz juttatod őket!
És most emelkedjünk tovább a skálán: Találkoztál már olyan vásárlóval, akinek meggyőződése volt, hogy éppen azt a márkát kell választania? Egy ilyen döntés már nem csak az ár, de a személyes előnyök latolgatásán is túllép — és biztos vagyok benne, hogy nem is egy példát tudsz erre… Neked van már olyan vásárlód, akinek eszébe sem jut mástól vásárolni? Gyűjtsd őket!
És a motivációs skálának még nincs vége, hiszen itt vannak még azok, akik nem csupán meggyőződésüknek, de kötelességüknek érzik, hogy megvegyenek valamit. Ezt a skálát nem csak a vásárlásra lehet alkalmazni, de itt is találunk példát: gondolj azokra, akik napokig sátoroztak az üzletek előtt, hogy megszerezzék az iPhone-jukat!
Te mire tudnád használni ezt a skálát?
Persze. Segítünk.
Bízunk benne, hogy ezzel a blog bejegyzéssel is tudtunk használható gondolatokat adni. Ha elakadnál a megvalósításban - vagy egyszerűen csak kényelmesebb Neked úgy, szívesen megcsináljuk mi.Keress bátran!