Túl keveset tudsz a kudarcról, hogy elkerüld

eldolt Mindenki a sikerről beszél, mi beszéljünk most a kudarcról — talán tanulhatunk valamit, hogy jobban elkerülhessük!

Tényleg fejben dől el?

 

Filmeken láttuk, könvyekben olvastuk, hogy a nagy harcosok Keleten sokszor egy pillantással felmérték az ellenfelet, és közben fejben „lejátszották” a mérkőzést — anélkül, hogy a kardjukat egyetlen miliméterniyre kihúzták volna a hüvelyéből. És számtalanszor hallottuk már, hogy a győzelem fejben dől el.

Nekem kezd úgy tűnni, hogy ebben sokkal kevesebb a misztikum és a bölcselkedés, mint ahogy korábban hittem. Különösen azóta, hogy megtudtam egy s mást a kudarcról.

Eddig úgy tekintettem a kudarcra, mint egy szükséges dologra, amiből tanulhatok. Van igazság ebben, ami ezután is működni fog, de most egy kicsit fura, hogy ekkora elismerést kaphatott valami, amit inkább messzire elkerülnék!

 Volt már úgy, hogy mondjuk egy reklám kampányod nem sikerült tökéletesen, és Te azt mondtad: „Mindent megtettünk, amit lehetett, nem sikerült, ennyire futotta!”. Miután megengedted neki, hogy ne sikerüljön, még mentséget is találtál: „Ilyenkor, nyáron nem lehet annyit eladni. Az emberek a nyaralással vannak elfoglalva…”, és így tovább, és tovább.

Lehet, hogy ezek a gondolatok már akkor megfordultak a fejedben, mikor az egészbe belefogtál? Igen, megfordultak, és Te túl engedékeny voltál velük, ezért váltak valóra. Miért? Mert jött néhány akadály, ami egybeesni látszott ezekkel a kételyeiddel, és felerősítette őket. Te pedig hagytad, hogy eltereljék a figyelmed a megoldásról.

 

Kezdettől fogva nem hitted eléggé, hogy menni fog

Van egy terméked, ami sok-sok ember baján enyhíthet, és Te nekilátsz, hogy eljuttasd nekik. Összeraksz egy weboldalt, elkezdesz hírlevelezni, nyomulsz a Facebookon — és az első hónap után azt mondod: „Összegyűjtöttem 100 potenciális érdeklődőt, de ebből egy sem vásárolt. Hagyom a fenébe az egészet, ez túl drága ahhoz, hogy megvegyék, bármilyen jó is nekik…”  Lehet, hogy 5 Ft-ot engedned kellett volna az árából, lehet, hogy ki kellett volna küldeni egy meghívást a rendezvényedre, amit minden harmadik elfogad, és ahol minden tizedik vásárolt volna.

 Az ember állítólag legutoljára mond le arról, hogy igaza legyen: elveheted tőle a vagyonát, a családját, megfoszthatod a végtagjaitól, és ő a földön fekve egyvalamihez még mindig ragaszkodni fog. Ahhoz, hogy igaza legyen. Azt gondoltad, hogy nem fog menni? Igazad lett!

A megoldás, hogy ne add meg a kudarcnak még a lehetőségét sem. Ha megteszed, csak azért csinálod, hogy legyen egy mentséged arra, miért nem erőltetted eléggé.

Ha már van 100 potenciális vevőd, az óriási érték, ne dobd el! Adj el nekik valahogy másképp vagy akár valami egészen mást — ha az eladás a cél. De a célról ne mondj le, mert ahogy erről az első célról lemondasz, le fogsz mondani a másodikról is, amit menekülés gyanánt kitűztél — és egyre kisebb célok fognak egyre több problémát okozni.

Ha a világ kérlelhetetlen, és kemény,
azt ne mentségként használd, hanem másold le!

Legyél Te is kérlelhetetlen, és a többiek kényteken lesznek ugyanúgy alkalmazkodni Hozzád, ahogy ehhez a világhoz: Úgy lesz, ahogy akarod, „szerencséd” lesz úton-útfélen.

 

Kudarc nem létezik

Valójában a kudarc nem létezik. A 17 éves lányomtól hallottam pár napja, hogy „Ha rossz a vége, akkor még nincs vége!” Az lehet, hogy még nem szedtél össze elég bátorságot, hogy keresztülvidd bármilyen akadályon azt, amit elhatároztál, de ezt akár most vagy a következő pillanatban is megteheted. Az USA egyik legnagyobb áruházláncának a tulajdonosa hétszer csődölt be, mielőtt megalapította a Macy’s-t!

Szedd össze a bátorságod, én pedig segítek összeszedni az eszközöket ahhoz, hogy a vállalkozásod végre elinduljon. Ne várakozz, mert az is a kudarc egy formája! „Majd tavasszal…”, „Majd ha nem lesz ekkora meleg…”, Miért bíznád a meteorológiára, vagy bármi másra, ami Neked fontos?

Ami azt illeti, én már el is kezdtem az eszközöket összeszedni, nézd csak!

marketing-szerszamoslada-cimlap

Indítsd el a kampányod most legalább 20e Ft-tal, és 30e Ft értékű szolgáltatást kapsz! Ha ez nem lenne elég — és miért is lenne az, itt jön az igazi bónusz! — a maketing tanulmányaid elkezdéséhez ajándékba adok egy részletes kampány stratégiát, ami 15 oldalon át taglalja azokat az alapvető vevőszerző eszközöket, amelyek nem hiányozhatnak egyetlen sikeres kisvállalkozó fegyvertárából, így a Tiédből sem.

Ezt a nagyon praktikus kis kiadványt 4 900 Ft-ért bármikor megveheted, és ahogy elkezded használni, látni fogod, miben szorulsz a segítségemre.

Befejezésül köszönöm a HCA-nak és Arte Marennek, hogy kezembe kerülhetett a „Cégvezetés természeti törvényei” című könyve, amit Neked is ajánlok, ha a téma felkeltette az érdeklődésed!

 

Persze. Segítünk.

Bízunk benne, hogy ezzel a blog bejegyzéssel is tudtunk használható gondolatokat adni. Ha elakadnál a megvalósításban - vagy egyszerűen csak kényelmesebb Neked úgy, szívesen megcsináljuk mi.

Keress bátran!

    Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.