Ha tényleg gyors eredményeket akarsz, akkor mindenképp meg kell győződnöd róla, hogy amit most körülírok Neked, nagyjából rendben van azzal a dologgal kapcsolatban, amit épp csinálsz, és ahogy éppen csinálod!
Persze, nem mindig könnyű olyan álatalános elveket megfogalmazni, amik minden helyzetre igazak, ezért szólj nyugodtan, ha úgy érzed, hogy ez a Te dolgodra nem igaz:
Ha minden munkatársad/partnered/alvállalkozód/stb mindent tudna arról, hogy végezze a legjobban a munkáját, hogy Te a legjobb és legtöbb szolgáltatást, terméket produkálj – és minden potenciális vevőd pontosan tudná, hogy miben tudnál neki segíteni, hogy milyen jó, milyen költséghatékony, milyen profi amit csinálsz… Nos, akkor lenne bármi problémád a a vállalkozásoddal, az üzlettel vagy bármivel, amit csinálsz?
Igen, ez már túlságosan optimális, már-már unalmas lenne, de hát mégis csak ide akarunk eljutni, nem igaz? Akkor tekintsük ezt az ideális végkifejletnek, és tegyük fel a kérdést, hogy mi kell ehhez?
Hát… ha hosszú felsorolásra számítasz, most meg fogsz lepődni!
Valóban nem mindig könnyű olyan álatlános elveket megfogalmazni, amik minden helyzetre igazak, de most nagyon is könnyű dolgom van, mert a lista minden kétséget kizáróan egyetlen tételből áll:
K.O.M.M.U.N.I.K.Á.C.I.Ó.Igen: kommunikáció!
Még csak azt se mondhatod, hogy olyan bonyolult lenne a bizonyításom, nézd csak: Ha minden munkatársad jó képzést kap és jól szervezett, vagyis jó kommunikációban van minden adattal, illetve minden munkatárssal, ami és aki az optimmális munkavégzéséhez szükséges és elégséges, akkor a terméked, szolgáltatásod kitűnő minőségben, nagy mennyiségben és alacsony önköltséggel áll a vevőid rendelkezésére. Ők pedig veszik, mint a cukrot, mert a marketinged vagyis a közönséggel folytatott kommunikációd is elég jó ahhoz, hogy ezt elérd.
Tehát kommunikáció: Egy olyan dolog, amit mindenki csinál, és mindenkinek megvan róla a maga elképzelése, mondhatni mindenki ért hozzá. (Mint mondjuk a focihoz…. 🙂 ) Hát igen, ha valamiről azt gondoljuk, hogy értünk hozzá, nehezebben fogadunk be újabb adatokat, és furcsamód máris belefutottunk egy olyan apró, nüancnyinak tűnő tényezőbe a kommunikációval kapcsolatban, amit már egyáltalán nem mindenki vesz számba. Például azok, akik azt hiszik, hogy a kommunikáció az, hogy beszélnek. És ők csak beszélnek, és beszélnek, és beszélnek, és…
…És? Ki figyel oda?
Hát az, aki érdeklődik. Ha nincs érdeklődés, nincs figyelem. Ha nincs figyelem, nem jön létre valós kommunikáció, mert nem jut el A-ból B-be. És ez csak egy „apróság” a sok közül, ami a kommunikációt bajba juttatja.
Nem akarnám azt a látszatot kelteni, hogy rengeteg ilyen tényező van, csak azért, hogy a saját fontosságomat domborítgassam. Épp ellenkező a szándékom! A kommunikációban tényleg elég sok tényező van, de nem olyan sok, hogy ne tudnád Te is ugyanúgy átlátni, és én épp ehhez akarok kedvet csinálni.
Mert tudom, hogy a jobb kommunikációtól leszel boldogabb.
Csak egy példa:
Tudod, mitől boldog egy induló párkapcsolat?
Azért, mert jó a kommunikáció! Mindkét fél motivált, tehát megvan bennük a szándék a közlésre ugyanúgy, mint a figyelemre. Minél több dolgot kommunikálnak magukról, annál több dologban alakul ki köztük egyetértés, következésképp annál erősebben vonzódnak egymáshoz. Ez pedig még jobban felpörgeti a kommunikációt, ami még nagyobb egyetértést és még nagyobb vonzódást, mindez pedig egy újabb és újabb hasonló kör beindulását vonja maga után.
És még egy, elég érdekes dolog: Az együtt töltött idő még nem volt elég ahhoz, hogy olyan dolgokat tegyenek, amit a másik rossznak tart – vagy annak tartana, ha megtudná. Mert ez nem felfelé pörgeti a kommunikáció > egyetértés > vonzódás egyre magasabb szinten ismétlődő köreit, hanem épp visszatartja. Ha pedig hinni lehet abban a fenti alapvetésemben, hogy a kommunikáció a dolgok menetének a kulcsa, akkor a visszafogott kommunikáció kevesebb egyetértéshez (vagy egyre több egyet nem értéshez, ahogy tetszik), és egyre gyengébb vonzódáshoz vezet.
Beugrott esetleg egy(-két) saját példa az életedből?
Akkor lehet, hogy már jobban hiszel nekem.
Ha így van, fogadd meg a tanácsom:
kommunikálj jobban, és legyél boldogabb!…Mert amit az előbb a párkapcsolati kommunikációról olvastál, az bizony pont ugyanúgy működik a munkatársaiddal vagy a vásárlóközönségeddel folytatott kommunikációban is.
Csak próbáld ki!
(Segítek!)
Szőnyi János
Persze. Segítünk.
Bízunk benne, hogy ezzel a blog bejegyzéssel is tudtunk használható gondolatokat adni. Ha elakadnál a megvalósításban - vagy egyszerűen csak kényelmesebb Neked úgy, szívesen megcsináljuk mi.Keress bátran!