Létezik az a kulcs, ami mindig, minden helyzetben nyitja lehet a titoknak, megoldása bármilyen problémának?
Nem könnyű olyan elveket megfogalmazni, amik mindig igazak, ezért szólj nyugodtan, ha úgy érzed, hogy ez a Te dolgodra nem igaz:
Ha minden munkatársad mindent tudna arról, hogy végezze a legjobban a munkáját, hogy Te is a legjobbat nyújthasd – és minden potenciális vevő pontosan tudná, hogy milyen jó, amit szolgáltattok nekik… Nos, akkor lenne bármi problémád az üzlettel vagy bármivel, amit csinálsz?
Igen, ez már túlságosan optimális, már-már unalmas lenne, de hát mégis csak ide akarunk eljutni, nem igaz?
Mi kellene ehhez?
Hát… ha hosszú felsorolásra számítasz, most meg fogsz lepődni!
Tényleg nem könnyű olyan elveket megfogalmazni, amik minden helyzetre igazak, de most nagyon könnyű dolgom van, mert a lista minden kétséget kizáróan egyetlen tételből áll:
K.O.M.M.U.N.I.K.Á.C.I.Ó.Igen: kommunikáció!
Nem mondhatod, hogy bonyolult a bizonyításom, nézd csak:
Minden munkatárs képzett és szervezett, vagyis jó kommunikációban van az ehhez szükséges adatokkal. Ahogy minden munkatárssal is, ami és aki az optimmális munkavégzéséhez szükséges és elégséges. Így a termék kitűnő minőségben, nagy mennyiségben áll a vevők rendelkezésére. Ők pedig veszik, mint a cukrot, mert feléjük is elég jó a kommunikáció.
A kommunikáció egy olyan dolog, amit mindenki csinál, és mindenkinek megvan róla a maga elképzelése, mondhatni mindenki ért hozzá. Mint mondjuk a focihoz….
Mégis sokan hiszik például, hogy a kommmunikáció az, amikor beszélnek. És csak beszélnek, és beszélnek… De ha nincs érdeklődés, nincs figyelem, akkor nincs kommunikáció sem, mert nem fogadják.
A kommunikációban sok hasonlóan fontos tényező van még, de nem olyan sok, hogy ne tudnád Te is ugyanúgy átlátni, és én épp ehhez akarok kedvet csinálni.
Miért?
Mert tudom, hogy a jobb kommunikációtól leszel boldogabb!

EGY PÉLDA
Tudod, mitől boldog egy induló párkapcsolat?
Azért, mert jó a kommunikáció!
Mindkét fél motivált a közlésre ugyanúgy, mint a figyelemre. Minél több dolgot kommunikálnak magukról, annál több dologban alakul ki köztük egyetértés, így annál erősebben vonzódnak egymáshoz. Ez pedig még jobban felpörgeti a kommunikációt, ami még nagyobb egyetértést és még nagyobb vonzódást, mindez pedig egy újabb és újabb hasonló kör beindulását vonja maga után.
MOST EGY PÉLDA AZ ELLENKEZŐJÉRE
Ha az együtt töltött idő már elég hosszú ahhoz, hogy több olyan dolgot is megtegyenek, amit a másik rossznak tart vagy tartana, ha megtudná – nos, ez épp ellenkező hatást ér el. Vissza kell tartani, és a visszafogott kommunikáció pedig kevesebb egyetértéshez és egyre gyengébb vonzódáshoz vezet.
Beugrott esetleg egy(-két) saját példa az életedből?
Akkor lehet, hogy már jobban hiszel nekem.
Ha így van, fogadd meg a tanácsom:
kommunikálj jobban, és legyél boldogabb!…Mert amit az előbb a párkapcsolati kommunikációról olvastál, az bizony pont ugyanúgy működik a munkatársaiddal vagy a vásárlókkal folytatott kommunikációban is.
Csak próbáld ki!
(Segítek!)

Szőnyi János

Tetszik a téma?
Ha szeretnél többet megtudni, jelentkezz be ingyenes online videokurzusunkra!